De pizza behoort steeds meer bij Amerika’s meest favoriete eten. Twee op de vijf Amerikaanse consumenten eet minimaal een keer per week pizza.
Van de Amerikaanse consumenten eet 41 procent, een fractie meer dan twee op de vijf, minimaal een maal per week pizza. Twee jaar geleden was dit ‘nog maar’ 26 procent. Dat blijkt uit een trendrapport van onderzoeksbureau Technomic.
Als aanjagers van de groei worden de verbeterde kwaliteit en grotere keuze genoemd. Bovendien speelt de pizzasector met aanbiedingen en coupons handig in op de consument met een krappe beurs, aldus Technomic.
De belangrijkste reden voor consumenten om pizza te kopen blijft echter het ‘zin hebben in of zelfs verlangen naar’ een pizza., dat blijkt als gevraagd wordt om een top 3 aan redenen te geven. Voor 62 procent van de consumenten was dit een reden voor hun keuze tegen 45 procent twee jaar geleden. Prijs, het hebben van ene kortingsbon en een speciale pizzapromotie werden respectievelijk door 20, 19 en 18 procent van de consumenten in hun top drie van redenen opgenomen.