De Amerikaanse consument houdt vast de drie traditionele eetmomenten per dag in ere, maar deze drie maaltijden zijn wel veranderd en er wordt daarnaast vaker gesnackt.
De Amerikaanse consument slaat minder vaak een van de drie dagelijkse maaltijden (ontbijt, lunch, diner) over dan vijf jaar geleden maar de maaltijden zijn wel veranderd. Consumenten omschrijven ze vaker als mini-maaltijden dan als volwaardig. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoekers van de NPD Group, gepubliccerd in het Snacking in America report 2012. Zo blijkt het aantal menu-items, zowel eten als drinken meegerekend, afgenomen van 5,3 naar 4,1 gemiddeld en eigenlijk alleen het diner wordt nog als een volwaardige maaltijd omschreven.
Uit het onderzoek blijkt ook dat consumenten wel vaker tussendoor zijn gaan snacken. Ze vullen het gat tussen de traditionele maaltijden waarbij vaak in de ochtend wordt gesnackt. Inmiddels is een op de vijf eetmomenten een snackmoment en 53 procent van de Amerikanen zegt twee of drie keer per dag een snack te gebruiken. De hectische leefstijl van de Amerikaan wordt als belangrijkste aanjager van dit snackgedrag gezien.