De fabrikant meldt dat sap heel bewust wordt gekozen. ‘Daarmee houden we onszelf voor dat we ondanks ons snackgedrag toch gezond bezig zijn en ons dus niet schuldig hoeven te voelen: puur compensatiegedrag.’
Meer inzicht in het snack- en drinkgedrag van de consument maakt het mogelijk om nog beter in te spelen op combiverkoop, aldus Beckers. ‘Vergroot de pakkans van snacks en drank door de producten dichtbij elkaar te presenteren. Of door de menu’s zo samen te stellen dat ze nog verleidelijker zijn en écht onweerstaanbaar worden.’
Beckers meldt dat 80% van de mensen graag iets drinkt tijdens een snackmoment. Inzicht krijgen in wat men graag drinkt bij welke snacks en op welke momenten leidt tot winst, aldus de fabrikant. ‘Door hier actief op in te spelen, vergroot je de omzet en de klanttevredenheid.’
Bijna één op de vier consumenten kiest het liefst voor een glaasje koolzuurhoudende frisdrank bij zijn snack. Water en melk worden beide in ruim één op de tien gevallen gekozen. Vrouwen kiezen vaker voor een glaasje water bij de snack, mannen nemen daarentegen veel vaker bier bij hun snacks, aldus Beckers.
vrijdag 17 februari 2012, Jaap de Graaf