Slechts een enkele ondernemer besloot ter plekke lid te worden van de vereniging, die onder meer als doel heeft het imago van de sector te verbeteren en het kennisniveau van de ondernemers te verhogen. Het merendeel van de aanwezige ondernemers kijkt liever de kat nog even uit de boom. De meesten is nog niet duidelijk wat de vereniging voor hen kan betekenen en zegt daarom nog te wachten.
Wouter Wolters van Preuverie de Toren in Echt verwoordt de twijfel als volgt: ‘Ik wacht in ieder geval of totdat duidelijk is wat de criteria zijn voor een lidmaatschap. Het is mij nog te onduidelijk aan welke eisen een bedrijf moet voldoen om lid te mogen worden. Bovendien, een beter imago begint niet bij een vereniging maar bij de ondernemer en fabrikanten.’
Ondanks de aanwezige twijfels heeft initiatiefnemer Frans van Rooij alle vertrouwen. ‘Ik had ook niet verwacht dat iedereen op stel en sprong lid wordt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we de doelstelling, 150 leden voor het eind van het jaar, kunnen halen.’
Hij wordt in dat vertrouwen gesterkt door Robbert de Veen van De Daltons in Voorthuizen die wel direct lid is geworden. De Veen neemt op termijn het bedrijf van zijn ouders over: ‘Ik vind het belangrijk dat we aan het imago gaan werken. Ik ben 24 en heb dus nog zo’n veertig jaar te gaan. Die wil ik op deze manier een toekomst geven.’
maandag 12 maart 2012, Snackkoerier, Ron Jansen