Vanaf nu is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen in de winkels aan de Langestraat en Utrechtsestraat. Deze maatregel is genomen uit veiligheidsoverwegingen. Ik begrijp dat dit soms vervelend kan zijn en dat we hiermee klanten teleurstellen. Het is helaas het gevolg van de keuze die ik heb gemaakt om alleen PIN-betalingen te accepteren.

In de 26 jaar dat Frituur Van Gogh bestaat, heb ik af en toe te maken gehad met inbraken en andere incidenten waarbij contant geld betrokken was. Gelukkig heeft er nooit een overval plaatsgevonden. Natuurlijk zijn onze winkels goed beveiligd. Zo kon ik onlangs de daders van een kraak bijna in de kraag vatten dankzij ons toezicht. Zoals je je kunt voorstellen, kan zo’n situatie ernstig uit de hand lopen, zowel voor de daders als voor de slachtoffers. Elk incident is frustrerend en heeft een negatieve invloed op mijn ondernemersplezier. Ook het team raakt telkens weer van slag door de machteloosheid.

De eenvoudigste manier om deze problemen te voorkomen, is door ervoor te zorgen dat er geen contant geld meer in de winkel aanwezig is. Door alleen PIN-betalingen te accepteren, is er simpelweg niets meer te stelen. Helaas ben jij nu de dupe van ons probleem. Dit betreur ik zeer, maar ik hoop dat je begrip kunt opbrengen voor deze rigoureuze stap, vooral na het lezen van onze overwegingen. Het zal de komende jaren steeds gebruikelijker worden om alleen met PIN te kunnen betalen in winkels.

We bieden je enkele tips om het mogelijke ongemak te verhelpen:

  • Wil je liever geen betaalpas en pincode meenemen naar de winkel? Plaats dan je bestelling online via www.vangoghfrites.nl/bestellen. Je kunt de tijd van afhalen aangeven en betalen via iDEAL. Zo kan bijvoorbeeld een kind of collega je bestelling afhalen.
  • Koop een cadeaubon (voor jezelf). We houden het saldo voor je bij op je bon.

Als je naar aanleiding van deze brief nog vragen of opmerkingen hebt, neem dan gerust contact met mij op via: info@vangoghfrites.nl.

Met vriendelijke groet,
Arn Zuyderduin